B&O-boss skuffet efter nyt underskud
En skuffende salgsudvikling for Automotive og B&O Play var medvirkende til, at B&O kom ud af første kvartal med et stort underskud.
- Bang & Olufsen voksede kun 1 procent i første kvartal af 2014/2015, hvilket er en klar skuffelse. Udviklingen var primært en konsekvens af en pludselig og midlertidig nedgang i Automotive på 23 procent og et skuffende B&O Play-salg, siger CEO Tue Mantoni.
- Kerne-AV-forretningen voksede med 19 procent sammenlignet med samme kvartal sidste år drevet af fortsat stor efterspørgsel efter vores nye tv BeoVision Avant og den nye serie af trådløse højttalere, fortsætter han.
På baggrund af udviklingen i første kvartal præciserer B&O nu forventningerne til hele 2014/2015. Nu forventes en høj encifret vækst i omsætningen, hvilket blandt andet baseres på, at salget i Automotive og B&O Play retter sig i resten af regnskabsåret.